Uspostava Regionalnog centra kompetentnosti PANONIKA
Naziv projekta: USPOSTAVA REGIONALNOG CENTRA KOMPETENTNOSTI PANONIKA
Program: Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.
Nositelj: Poljoprivredno-prehrambena škola Požega
Partneri:
Požeško – slavonska županija,
Srednja škola Stjepana Sulimanca,
Veleučilište u Požegi,
Kutjevo d.d.,
Prirodoslovna škola Karlovac,
Ekonomska škola Požega,
Udruga učeničkih domova Republike Hrvatske.
Trajanje: Od 29. prosinca 2019. do 29. prosinca 2023.
Status: u provedbi
Vrijednost projekta: 49.345.376,16 HRK
EU sifinanciranje projekta: 49.345.376,16 HRK
Uloga Razvojne agencije Karlovačke županije: Izrada dijela projektne prijave za partnera na projektu, Prirodoslovnu školu Karlovac, administrativna provedba projekta za partnera Prirodoslovnu školu Karlovac
LINK na web stranicu projekta: http://rckpanonika.info/o-projektu/
Opis projekta: uspostava centra kompetentnosti u podsektoru poljoprivrede omogućiti će modernizaciju kako prostora za rad učenika i nastavnog osoblja, tako i obrazovnih programa koji će olakšati usklađivanje obrazovnog sustava s potrebama tržišta rada i biti pokretač gospodarskog razvoja na regionalnom i međunarodnom području.
Na prijedlog Razvojne agencije Karlovačke županije, partner na projektu, Prirodoslovna škola Karlovac sudjeluje u svim aktivnostima projekta. Jedna od značajnijih aktivnosti koja se odnosi na partnera Prirodoslovnu školu Karlovac je uspostava plastenika opremljenog najmodernijom tehnologijom za hidroponski uzgoj biljaka. Plastenik površine 500 m2 značajno će doprinijeti nastavnom procesu pružajući učenicima mjesto za obavljanje praktične nastave uz korištenje modernih tehnologija hidroponskog uzgoja biljaka, bez prisustva tla. Radi se o tehnologiji koju koristi NASA na misijama u svemir. Ujedno, plastenik će biti na raspolaganju i svim poljoprivrednim proizvođačima, koji će htjeti iz prve ruke vidjeti kako tehnologija hidroponskog uzgoja funkcionira. Plastenik će biti opremljen centralnom kompjuterskom jedinicom koja kontrolira sve uvjete u plasteniku, od temperature, količine O2 i CO2, razine osvjetljenja, navodnjavanje i prihranjivanje putem koncentrirane hranidbene otopine za svaku biljku individualno i slično. Biljke se uzgajaju na umjetnoj podlozi kao što je perlit, kamena vuna ili koksova vlakna ili u bazenu hranidbene otopine na povišenim uzgojnim stolovima. Iako je plastenik namijenjen prvenstveno poljoprivrednim smjerovima i drugi nastavni programi imati će koristi. Za primjer, kemijski tehničari moći će raditi sa različitim formulacijama hranidbenih otopina koje se koriste za ishranu bilja te promatrati kako pojedina formulacija utječe na razvoj biljke i ploda, njihov izgled, organoleptičke osobine ploda, otpornost na bolesti i štetnike. Uz navedeno, u okviru projekta razvijati će se i novi kurikulum, agroprocesni tehničar, koji će steći vještine za upravljanje tehnologijom hidroponskog uzgoja, što svakako doprinosi modernizaciji trenutnog nastavnog programa, držeći korak s vremenom te doprinoseći atraktivnosti samog programa.

